Charlie Hebdo saldırısı

Saldırı amacına ulaştı. Artık herkes birbirinden nefret ediyor.

Kaçarken arabada ssk kartlarını mı bişeylerini unutmuşlar da polis kimlikleri tespt etmiş. Bu profesyonel, soğukkanlı katillerin böyle şapşalca davranacaklarını düşünmüyorum. Böyle kolayca bir kimlik bulunduysa, bulunsun diye oraya bırakılmıştır ancak. Ama komplo teorisine girmek değil niyetim. Sadece hesapsız olmadıklarını söylemek istiyorum. Karikatörleri öldürüp peygamberin öcünü almaktan ibaret değil. Bunları bir korkutalım daha da kimse Muhammed karikatürü çizemez diye düşünecek enayilikte olduklarını ise hiç sanmıyorum. (belki tetikçiler evet... ama hiçbir saldırının tetikçiden ibaret olmadığını biliyoruz) Amaç Avrupadaki nefreti körüklemek, karşısında müslüman dünyasındaki nefreti kökrüklemek. Ve saldırı amacına ulaşıyor.


Öncelikle müslüman dünyada kimsenin adını bile duymadığı Charlie Hebdo karikatürleri herkesin gözüne sokuldu. Sonrasında bin tane batılı karikatör daha bütün müslümanlar izlerken muhammed çizdi. Bazısı güzel, bazısı cahilce. Sonra Pariste eylem yapıldı ve orada jesuischarlie'den sonra dikkat çeken slogan şu: NOT AFRAID. Kimden korkmuyorsun? Teröristlerden mi? Bana özellikle de cümleyi tamamlamadıkları için daha geniş çaplı geliyor. "Müslümanlardan korkmuyorum." İşte saldırı amacına ulaştı dediğim de bu. Avrupa müslümanları iyice anlaşılmaz kana susamış neyi neden yaptığı belirsiz manyaklar olarak görsün. Müslümanlar Avrupalıyı kendilerine en ufak bir saygısı, beraber yaşamak niyeti olmayan düşman olarak görsün. Bak Fransada camilere saldırılar başladı bile. Katiller LePenin, karikatörler radikal islamcıların ekmeğine yağ sürüyor, saflarını sıklaştırıyor. Haydi nefret etmeyeniniz kaldıysa onlar da nefret etsin de artık açık savaşa geçelim.

Şimdi vakit "korkmuyorum" değil, "nefret etmiyorum" deme vakti. Ben bayağı korkuyorum açıkçası. Bu nefretin müslüman dünyayı batı uygarlığına karşı birleştirmesinden korkuyorum.

Comments